יום ירושלים

יום ירושלים

ביום ירושלים הייתה אווירה חגיגית בבית הספר. כבר בכניסה בבוקר נשמעו שירי ירושלים והילדים הגיעו בחולצות לבנות. היום נפתח בתפילת הלל, המשיך בפעילויות מיוחדות והסתיים באכילת קרטיבים.

בשכבת א' שמעו הילדים את סיפור הפריצה לכותל, איחוד העיר ומשמעות היום עבורנו. כסיכום, הם יצרו אנשים מתפללים והדביקו אותם בכותל. כל ילד כתב בקשה על דף ו"הכניס" אותה בין האבנים.

בשכבת ב' נפתח הבוקר בלימוד שיר על ירושלים. הילדים למדו על העיר דרך תחנות למידה מגוונות.

בכיתה ג'1, שוחחנו על הנס הגדול שאירע לנו במלחמת ששת הימים, על איחוד העיר, על הכותל המערבי, מי בנה אותו? מה גודלו ואורכו?

על התרומה הגדולה של משה מונטיפיורי להרחבת ירושלים.

הילדים כתבו תפילה אישית, והכינו טחנת קמח.

בכיתה ג'2 עיצבו הילדים סמל חדש לעיר. בסמל הם ניסו לשקף את שאיפותיהם ואת מאפייני העיר הקדושה בעולם.

בכיתה ד'1 לכבוד יום ירושלים קיבלו הילדים משימות קבוצתיות באתר בנושאים הבאים: אישים היסטוריים הקשורים לירושלים – מי ייבחר ליקיר העיר, אתרים בירושלים – באיזה אתר ממליצים הילדים לבקר, שערי העיר – דרך איזה שער ייכנסו העולים לירושלים וצמחים ירושלמים.

בנוסף, הילדים שמעו ממחנכת הכיתה דליה סיפור על מהות היום באמצעות מצגת שהכינה וכן שמעו על חוויותיה כילדה בתקופה.

כמו כן, עמדו הילדים לפני הכיתה ולימדו את הנושא שעליו חקרו. המשימה שילבה התנסות במחשב, טיעון ושכנוע, עמידה לפני קהל וכמובן רכישת ידע חדש בכוחות עצמם.

בכיתה ד'2 כל תלמיד כתב על גבי "אבן ירושלמית" מהי ירושלים בשבילו.

למדנו על שחרורה של ירושלים, היציאה מהחומות והחיבור שיש לעם היהודי לעיר.

בנוסף, דרך משחק חוויתי הכרנו את שמותיה של העיר וכל תלמיד בחר להביא מאכל מיוחד וקישר אותו למהות היום.

בשכבה ה' לקראת יום ירושלים קיימנו פעילויות מגוונות בשכבה:

ערכנו פרוייקט חקר אישי. הילדים נכנסו למפת ירושלים של יד יצחק בן צבי. כל ילד בחר מקום לחקר והכין עליו מצגת מסכמת.

החלטנו להעביר את נס איחוד העיר על ידי חוויה מכלי ראשון, דרך מפגשי זום. מר שמואל ברנשטיין דוד של מעיין שהיה צוער בבה"ד 1 במלחמת ששת הימים, סיפר לילדים על הרקע ההיסטורי למלחמה ועל המלחמה עצמה תוך שיתוף מפות גיאוגרפיות מהתקופה.

ד"ר רבקה בן ששון סבתא של נעמי דילר מכיתה ה'1 סיפרה על חוויות מהתקופה כסטודנטית בירושלים, על האווירה במהלך המלחמה והשמחה הגדולה ביום שחרור הכותל, בעזרת שיתוף תמונות מרגשות ממקומות שונים בעיר.

בכיתה ו' למדו התלמידים על הרקע ההיסטורי של התקופה והייחודיות של ירושלים לעם ישראל. בנוסף התחלקו הילדים לקבוצות עבודה והתמקדו באחד מהנושאים הבאים: אתרים חשובים בירושלים, דמויות, שערים ולימדו את שאר הכיתה באמצעות מצגת ומשחק.